ďťż

spalanie tłuszczy vs węglowodanów





yowia - 2009-07-16 09:56
spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  Do tej pory byłam pewna ze wiem wszystko na temat efektywnych ćwiczen, ale kilka dni temu przez przypadek odkryłam strone z dieta "odchudzanie na zawołanie" gdzie to przeczytałam ze w czasie odchudania tak naprawde ćwiczenia fizycznie(aerobik,brzuszk i,przysiady itp) nie maja sensu poniewaz spalamy wtedy głownie weglowodany ( byłam przekonana że po 35min. zaczynamy spalać już tłuszcze?). Autorka proponuje jedynie 30min.spacer (2x dziennie) gdyż nawet jeśli wyrobimy sobie miesnie(bo cwiczac nic innego nie zyskamy) i tak nie bedzie ich widac poniewaz zaslanial je bedzie zgromadzony tłuszcz. Od 3m-cy chodze a aerobik(rzeczywiscie nie trace na wadze mimo ogromnych potów jakie wyciskam). Wiec prosze o fachową porade, czy w czasie odchudzania cwiczyc? czy nie ma to sensu? i skoncentrowac sie tylko na odpowiedniej diecie?





$ylwu$ - 2009-07-16 10:13
Dot.: spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  Cytat:
Napisane przez yowia (Wiadomość 13278548) Do tej pory byłam pewna ze wiem wszystko na temat efektywnych ćwiczen, ale kilka dni temu przez przypadek odkryłam strone z dieta "odchudzanie na zawołanie" gdzie to przeczytałam ze w czasie odchudania tak naprawde ćwiczenia fizycznie(aerobik,brzuszk i,przysiady itp) nie maja sensu poniewaz spalamy wtedy głownie weglowodany ( byłam przekonana że po 35min. zaczynamy spalać już tłuszcze?). Autorka proponuje jedynie 30min.spacer (2x dziennie) gdyż nawet jeśli wyrobimy sobie miesnie(bo cwiczac nic innego nie zyskamy) i tak nie bedzie ich widac poniewaz zaslanial je bedzie zgromadzony tłuszcz. Od 3m-cy chodze a aerobik(rzeczywiscie nie trace na wadze mimo ogromnych potów jakie wyciskam). Wiec prosze o fachową porade, czy w czasie odchudzania cwiczyc? czy nie ma to sensu? i skoncentrowac sie tylko na odpowiedniej diecie? :rolleyes: jakieś to dziwne, jak dla mnie... Ok, może się nie znam na tym i nie będę się wypowiadać, ale na moim przykładzie, gdybym nie ćwiczyła przez te parę miesięcy odchudzanie, to owszem może bym i schudła przez samą dietę, ale po pierwsze - połowe mniej, a po drugie - zostałby ze mnie jeden wielki "flap", większy niż był jeszcze przed odchudzaniem... :rolleyes:



yowia - 2009-07-16 10:23
Dot.: spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  Też tak myślałam ( ostatnio odchudzałam się 3 lata temu:) bardzo dużo ćwiczyłam i oczywiście ograniczyłam posiłki (1000kcal) i też nie wiem czy to DZIEKI ćwiczeniom czy niewielkiej kalorycznośći posiłków. I tu tkwi problem, też byłam pewna że nalezy cwiczyc ale to co oni piszą tez wydaje się być sensowne. tu jeszcze podam linka do ich strony jakby ktoś chciał sprawdzić:



chmurka80 - 2009-07-16 12:06
Dot.: spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  czytałam tą strone ,fajnie jak by tak było :)





yowia - 2009-07-16 12:26
Dot.: spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  znazlazlam diete i postanowilam ją sprawdzic:) to tylko 9 dni. a cwiczenia swoja drogą:)



anniaa - 2009-07-16 13:32
Dot.: spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  ćwiczyc ale trening siłowy i aeroby . aerobik jest malo efektywny.



chmurka80 - 2009-07-16 18:13
Dot.: spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  ja już ponad pół roku ćwicze 6 razy w tyg. : 3x siłowy i 3x aeroby i waga nie spadła nawet o pół kilo, jest nawet gorzej bo coś mi sie wydaje ze mam wieksze uda bo mięśnie sie powiększyły ale co z tego jak tłuszcz na nich został :(



yowia - 2009-07-16 20:44
Dot.: spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  Cytat:
Napisane przez chmurka80 (Wiadomość 13286279) ja już ponad pół roku ćwicze 6 razy w tyg. : 3x siłowy i 3x aeroby i waga nie spadła nawet o pół kilo, jest nawet gorzej bo coś mi sie wydaje ze mam wieksze uda bo mięśnie sie powiększyły ale co z tego jak tłuszcz na nich został :( No właśnie, tej tłuszcz, po co komu mięśnie jak i tak ich nie bedzie widać..:) 3 lata temu kiedy sie ostro odchudzałam bardzo dyzo cwiczyłam, miałam tez diete ograniczona do 1200kcal, w sumie schudłam bardzo ALE tez nie wiem czy to dzieki cwiczeniom czy malej ilosc kcal... I sie chyba nie dowiem:) bo po powenym czasie wrociła mi waga, z prezentem;/ dlatego cwiczenia cwiczeniami, nawet dla lepszej formy troche się poruszam ale diete ta tez zastosuje. Moze kiedys się dowiem jak to jest powaznie z tymi tluszczami...



pingwin2 - 2009-07-17 03:05
Dot.: spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  a ja nie będę komentować, bo ręce opadają
jak się coś robi i nie ma efektów to się szuka błędów i zmienia plan a nie nadal robi to samo
najbardziej to mnie zastanawia fakt, że ja jak chcę to chudnę np. teraz się redukuję i mam 4 kg mniej w 3 tygodnie
chyba jakiś cudak jestem:D, bo połowa forum to ma zastoje nawet przy wadze 3 cyfrowej i dopiero teraz jak doszłam do set point to będę mieć pod górkę z redukcją



anniaa - 2009-07-17 08:07
Dot.: spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  Cytat:
Napisane przez pingwin2 (Wiadomość 13291774) a ja nie będę komentować, bo ręce opadają
jak się coś robi i nie ma efektów to się szuka błędów i zmienia plan a nie nadal robi to samo
najbardziej to mnie zastanawia fakt, że ja jak chcę to chudnę np. teraz się redukuję i mam 4 kg mniej w 3 tygodnie
chyba jakiś cudak jestem:D, bo połowa forum to ma zastoje nawet przy wadze 3 cyfrowej i dopiero teraz jak doszłam do set point to będę mieć pod górkę z redukcją
mam tak samo :ehem: co tydzien sprawdzam wszystko i jak nie ma mniej w cm to od razu bym robiła jakieś poprawki czy co . a po za tym większość redukujących sie osób odpuszcza sobie m.in w diecie- wybieraja po prostu diete mniej jesc ale wszystko , cwicza jakies 8 min legs, buns itd a potem rozpacz ,że nie ma efektów :)



kuleczka18 - 2009-07-17 09:59
Dot.: spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  Cytat:
Napisane przez anniaa (Wiadomość 13292660) mam tak samo :ehem: co tydzien sprawdzam wszystko i jak nie ma mniej w cm to od razu bym robiła jakieś poprawki czy co . a po za tym większość redukujących sie osób odpuszcza sobie m.in w diecie- wybieraja po prostu diete mniej jesc ale wszystko , cwicza jakies 8 min legs, buns itd a potem rozpacz ,że nie ma efektów :) Mi waga też osatatnio stoi to dodałam szósty mały posiłek, zmniejszyłam trochę pozostałe(ale nieokoło treningowe i śniadanie też nie) i zmieniłam plan, zakwasy już mam na następny dzień, więc chyba schudnę te swoje ostatnie upragnione kg.



apka88 - 2009-07-17 18:31
Dot.: spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  Odsyłam Was do 10 zasad żywieniowych :)

tutaj przytoczę tylko fragment tego (bo jest tego sporo i nie chce mi sie szukac dokładnie argumentów popierających stosowanie cwiczen w trakcie diety)tekstu ale warto wszystko przeczytac, na pewno można uwierzyc w skutecznośc tego co jest tam napisane :)

"Korzyści metabolizmu

Poniższe wskazówki są niezbędne do zachowania szybkiego metabolizmu jak u młodej osoby:

1. Zbuduj mięśnie potrzebne do przyspieszenia metabolizmu spoczynkowego, który działa cały czas
Przyrost 0,5-1kg masy mięśniowej podkręci twój metabolizm spoczynkowy (liczbę kalorii które spalasz by żyć) o około 100 kcal.

2. Zwiększ tzw. spalanie po treningu
Przez ukierunkowany trening siłowy i wysiłek energetyczny (specjalny rodzaj treningu interwałowego) możesz zwiększyć ilość kalorii spalanych podczas ćwiczeń (ok. 300-600 kcal w zależności od masy ciała i długości ćwiczeń). Ale jeśli połączysz oba te rodzaje wysiłku fizycznego, możesz spalić kolejne 100-200 kcal dziennie – energia wydzielana po ćwiczeniach, która spala kalorie nawet wtedy gdy nic nie robisz.
(...)
5. Zwiększ liczbę kalorii jakie twój organizm spala podczas ruchu
Przez pracę za biurkiem, obowiązki rodzinne i listę filmów „koniecznie do obejrzenia” większość z nas w wieku 30-40 lat i później rusza się mniej niż robiło to w wieku kilkunastu lat. Ćwicząc przynajmniej 5 godzin tygodniowo możesz zwiększyć spalanie kalorii o 300-600 na dzień.

Jak już zostało powiedziane, przy odpowiednim połączeniu treningu, odżywiania i suplementacji już w ciągu 8 tygodni możesz zwiększyć swoje dzienne spalanie kalorii o 40-60%. Innymi słowy, facet który teraz spala 2500 kcal dziennie podkręci swój metabolizm do spalania 3400 a nawet 4000 kcal każdego dnia! Takie tempo wystarczy, abyś w ciągu tych ośmiu tygodni stracił 5-7kg tłuszczu. Dlatego też w początkowych etapach ćwiczenia możesz spodziewać się przyrostu masy mięśniowej. Przyrost mięśni i utrata tłuszczu jednocześnie? Jasne! To przecież ciągle ma miejsce. "

stąd przyrost masy mięśniowej, która jak widzicie wcale nie jest taka niekorzystna :) cwiczac zawsze mozna spodziewac się tego charakterystycznego braku spadku na wadze, dlatego nie zawsze trzeba się sugerowac tym co jest na wadze, a tym co się widzi w lustrze :)

a tu link do całości :)
http://www.wizaz.pl/forum/showthread.php?t=199694



Wyrak - 2009-07-17 18:47
Dot.: spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  Cytat:
Napisane przez yowia (Wiadomość 13278548) Do tej pory byłam pewna ze wiem wszystko na temat efektywnych ćwiczen, ale kilka dni temu przez przypadek odkryłam strone z dieta "odchudzanie na zawołanie" gdzie to przeczytałam ze w czasie odchudania tak naprawde ćwiczenia fizycznie(aerobik,brzuszk i,przysiady itp) nie maja sensu poniewaz spalamy wtedy głownie weglowodany ( byłam przekonana że po 35min. zaczynamy spalać już tłuszcze?). Autorka proponuje jedynie 30min.spacer (2x dziennie) gdyż nawet jeśli wyrobimy sobie miesnie(bo cwiczac nic innego nie zyskamy) i tak nie bedzie ich widac poniewaz zaslanial je bedzie zgromadzony tłuszcz. Od 3m-cy chodze a aerobik(rzeczywiscie nie trace na wadze mimo ogromnych potów jakie wyciskam). Wiec prosze o fachową porade, czy w czasie odchudzania cwiczyc? czy nie ma to sensu? i skoncentrowac sie tylko na odpowiedniej diecie? Aerobik to ni pies ni wydra, nie wiadomo do czego i po co komu to :P

Cwiczenia silowe, owszem, pomagaja w spalaniu tluszczu, przez przyspieszenie metabolizmu i w mniejszym stopniu w trakcie cwiczen.

Spalanie tluszczu = dieta redukcyjna + aeroby.

Brzuszki czy przysiady wzmocnia miesnie, ale nie spala tluszczu...



yowia - 2009-07-17 19:46
Dot.: spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  OK, CZYLI TAK JAK po staremu, cwiczyc cwiczyc sie nie poddawac:) i byc na diecie:-)
Dzieki za info.



monana27 - 2009-07-21 07:00
Dot.: spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  Ja zgadzam sie z autorka diety odchudzanie na zawolanie ze cwiczenia powoduja przyrost tkanki miesniowej pod warstwa tluszczu. Z tym ze ja bym dodala ze to zalezy od rodzaju cwiczen jakie wykonujesz. Ja uwazam ze tzw cwiczenia aerobowe, i tu nie chodzi mi tylko o wszystkim znany aerobik ale tez o spacery czy jazda na rowerze, zdecydowanie pomoga w spalaniu tkanki tluszczowej. Cwiczenia silowe na nic sie nie przydadza chyba ze chcesz rzbudowac swoje miesnie ale nadal byc gruba.
Ja na przyklad zaczelam chodzic na silownie ale kozystalam tylko z biezni, rowerka i stepera. Zaznaczam ze korzystalam umiarkowanie, to znaczy wcale nie biegam, tylko chodze na biezni caly czas kontrolujac tempo bicia serca. To samo z rowerkiem czy steperem. Cwicze tak zeby nie miec zadyszki ale oddychac w miare swobodnie. I w moim przypadku to naprawde dziala. Po 9 dniach takich cwiczen schudlam 3 kg (z wagi wyjsciawej 61). Jadlam normalnie w tym czasie wliczajac slodycze i fast foody.

Ja rowniez kilka dni temu odkrylam diete odchudzanie na zawolanie i zaczelam stosowac wersje turbo, dalam sobie spokoj z silownia bo dieta ta obiecuje rezultaty bez cwiczen. Dzis moj piaty dzien tej diety i jak na razie wskazowka na wadze ani drgnela a musze zrzucic jeszcze kolejne 5 kg. Moze po prostu kazdy musi znalezc swoj wlasny sposob na odchudzanie. Dla niktorych bardziej bedzie efektowna dieta, dla niektorych cwiczenia a dla innych jedno i drugie.

Pozdrawiam wszystkich walczacych z nadwaga i zycze sukcesow ;)



mmooonia - 2009-07-21 09:36
Dot.: spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  Cytat:
Napisane przez monana27 (Wiadomość 13349182) Ja zgadzam sie z autorka diety odchudzanie na zawolanie ze cwiczenia powoduja przyrost tkanki miesniowej pod warstwa tluszczu. Z tym ze ja bym dodala ze to zalezy od rodzaju cwiczen jakie wykonujesz. Ja uwazam ze tzw cwiczenia aerobowe, i tu nie chodzi mi tylko o wszystkim znany aerobik ale tez o spacery czy jazda na rowerze, zdecydowanie pomoga w spalaniu tkanki tluszczowej. Cwiczenia silowe na nic sie nie przydadza chyba ze chcesz rzbudowac swoje miesnie ale nadal byc gruba.
Ja na przyklad zaczelam chodzic na silownie ale kozystalam tylko z biezni, rowerka i stepera. Zaznaczam ze korzystalam umiarkowanie, to znaczy wcale nie biegam, tylko chodze na biezni caly czas kontrolujac tempo bicia serca. To samo z rowerkiem czy steperem. Cwicze tak zeby nie miec zadyszki ale oddychac w miare swobodnie. I w moim przypadku to naprawde dziala. Po 9 dniach takich cwiczen schudlam 3 kg (z wagi wyjsciawej 61). Jadlam normalnie w tym czasie wliczajac slodycze i fast foody.

Ja rowniez kilka dni temu odkrylam diete odchudzanie na zawolanie i zaczelam stosowac wersje turbo, dalam sobie spokoj z silownia bo dieta ta obiecuje rezultaty bez cwiczen. Dzis moj piaty dzien tej diety i jak na razie wskazowka na wadze ani drgnela a musze zrzucic jeszcze kolejne 5 kg. Moze po prostu kazdy musi znalezc swoj wlasny sposob na odchudzanie. Dla niktorych bardziej bedzie efektowna dieta, dla niektorych cwiczenia a dla innych jedno i drugie.

Pozdrawiam wszystkich walczacych z nadwaga i zycze sukcesow ;)
miesnie same po prostu od cwiczen nie urosna, do tego potrzebna jest solidna dieta. A ze cwiczenia silowe na nic sie nie przydadza to bzdura , najlepiej chudnie sie wlasnie laczac cwiczenia silowe z aerobami lub interwalami , oczywiscie przy odpowiedniej diecie, bo bez tego to mozna sobie latami cwiczyc :-)

Jezeli ktos nic nie robil wczesniej i nagle zaczyna cwiczyc to na poczatku zobaczy spadek wagi ale pozniej takie chodzenie juz nie za duzo pomoze.

Poza tym stosujac odpowiednia diete chodzi takze o zmiane sposobu zywienia sie co oczywiscie pomaga utrzymac wage na poziomie ;)

A w tej diecie na zawolanie to niektorze rzeczy sa po prostu smieszne.. no ale to kazdy sobie moze przeczytac i ocenic :D



monana27 - 2009-07-21 11:10
Dot.: spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  Cytat:
Napisane przez mmooonia (Wiadomość 13351142) miesnie same po prostu od cwiczen nie urosna, do tego potrzebna jest solidna dieta. A ze cwiczenia silowe na nic sie nie przydadza to bzdura , najlepiej chudnie sie wlasnie laczac cwiczenia silowe z aerobami lub interwalami , oczywiscie przy odpowiedniej diecie, bo bez tego to mozna sobie latami cwiczyc :-)

Jezeli ktos nic nie robil wczesniej i nagle zaczyna cwiczyc to na poczatku zobaczy spadek wagi ale pozniej takie chodzenie juz nie za duzo pomoze.

Poza tym stosujac odpowiednia diete chodzi takze o zmiane sposobu zywienia sie co oczywiscie pomaga utrzymac wage na poziomie ;)

A w tej diecie na zawolanie to niektorze rzeczy sa po prostu smieszne.. no ale to kazdy sobie moze przeczytac i ocenic :D

Jak najbardziej sie zgadzam sie z tym ze najlepiej sie chudnie laczac cwiczenia z odpowiednia dieta. Sama piszesz ze bez odpowiedniej diety to sobie mozna latami cwiczyc i to wlasnie mam na mysli ze cwiczenia miesniowe na nic sieprzydadza jesli chcesz stracic na wadze. Trzeba to polaczyc z cwiczeniami aerobowymi i odpowiednia dieta.
Ja pisalam z wlasnego doswiadczenia oraz moich znajomych, moja kuzynka cwiczyla miesiacami, miala umiesniony brzuch i uda ale nadal byla gruba. Ja tymczasem po aerobach zaczelam chudnac, zreszta wczesniej bylam duzo szczuplejsza gdy po prostu wiecej chodzilam i jezdzilam na rowerze bez zadnych fitnesow i diet.



carbonado - 2009-07-21 18:23
Dot.: spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  Cytat:
Napisane przez kuleczka18 (Wiadomość 13294208) Mi waga też osatatnio stoi to dodałam szósty mały posiłek, zmniejszyłam trochę pozostałe(ale nieokoło treningowe i śniadanie też nie) i zmieniłam plan, zakwasy już mam na następny dzień, więc chyba schudnę te swoje ostatnie upragnione kg. ja natomiast nie rozumiem tego, dlaczego dla wielu osób tak ważne są wskaźniki wagi, waga nie odzwierciedla wyglądu bo na nią składają się rożne czynniki od nas niezależne, np. wielkość organów wew., zapewne o
2kg to moja waga różni się przed i po śniadaniu :D

osobiście nie widzę sensu w ważeniu się, lepiej jest po prostu obserwować proporcje sylwetki, ew. się mierzyć :D



Youstine - 2009-07-22 01:23
Dot.: spalanie tłuszczy vs węglowodanów
  popieram